Min väg

De senaste åren har jag valt den väg jag känner till, en rak väg med en tydlig destination. Längs med vägen har där funnits inplanerade pauser på fina rastplatser, det har varit en väg utan uppförsbackar och farthinder, solen har strålat. Jag har tyckt om att stanna till på nya ställen för att utforska men jag har sällan valt omvägar, osäkra vägar eller vägar jag inte känner till. Under det senaste läsåret har där dessvärre hamnat väghinder av olika slag på min väg och det har blivit svårt att ta sig fram, jag har ofta hamnat i återvändsgränder och där har stått ovanligt många stoppskyltar utplacerade, vägen har känts tråkig och svårframkomlig och till slut har jag nu gett upp.

Jag har klivit ur bilen!

 

Kommentera

